Przejdź do treści

System jakości kształcenia

W Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie jakość kształcenia zapewniona jest poprzez wdrożenie wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia, zgodnie z Zarządzeniem Rektora z dnia 28 listopada 2019 roku (Zarządzenie nr R/Z.0201-92/2019)

 

Wewnętrzną strukturę zapewniania jakości kształcenia Uczelni tworzą:

  • Prorektor ds. kształcenia,
  • Senacka komisja ds. jakości kształcenia,
  • Senacka komisja dydaktyczna
  • Pełnomocnik Rektora ds. jakości kształcenia,
  • Uczelniana Rada ds. jakości kształcenia
  • Rada/rady programowe kierunku lub Koordynator kierunku
  • Instytutowa Rada ds. jakości kształcenia

 

Na poziomie Instytutu jakość kształcenia zapewnia Instytutowa Rada ds. jakości kształcenia oraz Kierunkowe Rady Programowe ds. jakości kształcenia.  

 

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora:

  • członkowie Instytutowej Rady ds. jakości kształcenia oraz Kierunkowej Rady Programowej ds. jakości kształcenia są wyznaczani przez dyrektorów instytutu, oni też określają liczebność tych zespołów zależnie od potrzeb danej jednostki;
  • kadencja Rad trwa cztery lata (obecnie 2020-2024);
  • przewodniczący Kierunkowej Rady Programowej wchodzi także w skład Instytutowej Rady ds. jakości kształcenia.

 

Zadania Instytutowej Rady ds. Jakości Kształcenia określone w Zarządzeniu Rektora są realizowane poprzez:

 

  • działania na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na danym kierunku, w tym przygotowanie corocznego raportu dotyczącego zapewnienia jakości kształcenia na danym kierunku i przedłożenia go Uczelnianej Radzie ds. jakości kształcenia;
  • monitorowanie procesu nauczania zdalnego;
  • organizowanie spotkań z opiekunami roczników, studentami, pracownikami, interesariuszami zewnętrznymi;
  • hospitacje nauczycieli akademickich (w oparciu o wzór arkusza hospitacji – załącznik 1); Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych
  • ankietyzację studentów;
  • ankietyzację interesariuszy zewnętrznych (w oparciu o wzór ankiety – załącznik 2).

 

Kategorie

Archiwa